10 טיפים ללמידה מהבית

1. קבעו שעות מוגדרות

זה הצעד הראשון להבטחת הפרודוקטיביות שלכם כשאתם לומדים מהבית. מאוד מפתה לתת לעצמכם גמישות מלאה –  לקחת הפסקות מרובות, לראות פרק של “חברים” בין מטלה לשיעור או להחליט שהגיע הזמן שהיום יסתיים. העניין הוא שהתנהלות כזו גורמת לכם נזק.

חשוב מאוד להקפיד על מסגרת קבועה. תרשמו לעצמכם את הקורסים המקוונים שמתקיימים ביומן. תוסיפו ליומן שלכם תזמון על השיעורים והמפגשים.

2. צרו לעצמכם סביבת עבודה “משרדית ולימודית”

זה מאוד מפתה ללמוד מהמיטה או מהספה, אבל דעו לכם שזה יכול להשפיע בצורה משמעותית על הפרודוקטיביות שלכם. נסו לייצר לכם חלל עבודה קבוע וכך תשדרו למוח שלכם שהגיע הזמן לעבוד, לא לנוח. בצורה זו תרגישו הרבה יותר יעילים, מאורגנים ולא פחות חשוב – יותר בטוחים בעצמכם. אם אפשר – למדו מחוץ לחדר השינה.

3. הקפידו על הפסקות

אתם כבר יודעים שיש לשלב הפסקות במהלך יום העבודה שלכם. רק כשעוזבים את העבודה ונחים קצת מצליחים לחשוב עליה בצורה קצת אחרת, יצירתית ומחוץ לקופסא. קחו הפסקה בשביל לאכול פרי, לעשות מתיחות, דברו עם אדם אחר אם זה אפשרי, ובדקו מפעם לפעם האם קצב ההתקדמות שלכם הוא כמתוכנן. כדאי להקפיד על 10-20 דקות של הפסקה קצרה, ו-45-60 דקות להפסקת צהריים.

4. התלבשו כאילו אתם יוצאים ללימודים

כשאתם עושים זאת, אתם משדרים למוח שלכם שהגיע הזמן לעבוד. ולצאת מהפיג’מה.

5. קבעו גבולות לסביבתכם

אחד הדברים החשובים ביותר הוא קביעת גבולות לאנשים האחרים בבית – בני המשפחה וחיות המחמד שלכם. הקפידו על כך שזמן העבודה שלכם יוקדש אך ורק לימודים, ושבזמן הזה תהיו ממוקדים רק בה.

6. שמרו על סביבת עבודה נקייה ומסודרת

עבודה בסביבה מבולגנת או מלוכלכת משפיעה רבות על הפרודוקטיביות ועל המיקוד שלכם. גם אם אתם טיפוסים שלא מתרגשים משולחן עבודה מבולגן, שמירה על סדר וניקיון מבטיחה ששום דבר לא יחמוק מכם וילך לאיבוד בבלאגן.

7. הכניסו מוזיקה ליום העבודה

יתרון גדול בעבודה מהבית הוא שאתם לא יכולים להפריע לקולגות שלכם. שימו לעצמכם מוזיקה שגורמת לכם הרגשה טובה, ושמכניסה אתכם לקצב בזמן העבודה – גם סתם מוזיקת רקע רגועה הולכת מצוין. נסו ותראו מה משפיע עליכם בצורה הטובה ביותר, מחקרים מוכיחים ששמיעת מוזיקה תורמת לפרודקטיביות של העבודה.  

8. עשו ספורט ומתיחות

תזוזת הגוף מאפשרת לדם לזרום טוב יותר, וגם היא משחררת הורמונים שגורמים לתחושה טובה. מתחו את הגוף, עשו יוגה, ריצה או הליכה, אימון כוח וכל מה שכולל בתוכו תנועה. נסו להכניס מספר אימונים לשגרה שבועית – ואנחנו מבטיחים שתחושו בשיפור.

9. שימו את הטלפון על מצב טיסה

אנחנו יודעים שזה קשה, אבל ככל שתקבלו פחות התראות, יהיה לכם קל יותר לשמור על ריכוז לאורך זמן. אנחנו ממליצים להסתיר את הטלפון במקום שתצטרכו לקום אליו כדי לקחת אותו, ובכך לאפשר מרחב למידה נטול הסחות דעת.

10. השתתפו בשיעור

כשאתם לוקחים חלק פעיל בשיעור, אתם באופן אוטומטי יוצרים עניין עבור עצמכם. נסו להשתתף בשיחה עם המרצה ולשאול שאלות, וכך תגרמו לשיעורים להיות מעניינים יותר, מייגעים פחות – וגם הזמן יעבור מהר יותר.